Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την Black Friday 2024, που θεωρείται ως μία από τις πιο εμπορικές ημέρες του χρόνου καθώς με αυτήν αρχίζει και η περίοδος των χριστουγεννιάτικων αγορών ιδίως στις ΗΠΑ εδώ και περίπου επτά δεκαετίες.
Συγκεκριμένα, η Black Friday (Μαύρη Παρασκευή) είναι το ανεπίσημο όνομα της ημέρας που ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών στις ΗΠΑ, δηλαδή πρόκειται για την τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου που πέφτει μεταξύ 24 και 30 Νοεμβρίου. Μάλιστα, στην Ελλάδα η πρακτική της Black Friday εισήχθη για πρώτη φορά το 2015. Ως εκ τούτου, η Black Friday 2024 είναι την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024.
Πώς ψωνίζουν οι Έλληνες στη Black Friday
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας της ΕΥ, το 65% των νέων αυτής της ηλικιακής ομάδας εκφράζουν ενδιαφέρον για αγορές, ενώ αντίστοιχα το 54% των ατόμων ηλικίας 40-49 ετών αναμένεται να συμμετάσχει στις προσφορές. Επιπλέον, οι οικογένειες με ανήλικα παιδιά παρουσιάζουν αυξημένη πρόθεση αγορών, με το 60% να δηλώνει έτοιμο να αξιοποιήσει τις εκπτώσεις.
Παράλληλα, τα ευρήματα από την έρευνα «Future Consumer Index Ελλάδα 2024», η οποία θα παρουσιαστεί συνολικά τον Δεκέμβριο, αποκαλύπτουν μικτά συναισθήματα μεταξύ των Ελλήνων καταναλωτών σχετικά με τις επικείμενες εκπτώσεις, με τη μισή μόνο αγορά να σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί τις προσφορές
Η αβεβαιότητα που δημιουργεί το γενικότερο οικονομικό κλίμα, το οποίο περιλαμβάνει επιβράδυνση και πληθωριστικές πιέσεις, επηρεάζει σημαντικά τις αποφάσεις τους, κάνοντάς τους πιο προσεκτικούς και επιφυλακτικούς ως προς τις αγορές τους.
Ακόμα, η έρευνα της ΕΥ, που πραγματοποιείται ετησίως σε συνεργασία με την MRB από το 2021, δείχνει ότι η αγοραστική διάθεση εξαρτάται από την τιμή των προϊόντων, καθώς το 62% των καταναλωτών δίνει προτεραιότητα στο οικονομικό κριτήριο κατά τις αγορές του.
Τα προϊόντα που αγοράζουν όλοι στη Black Friday
Ωστόσο, παρότι οι καταναλωτές παραμένουν διστακτικοί, σχεδόν οκτώ στους δέκα από αυτούς που σκοπεύουν να αγοράσουν κατά την Black Friday και την Cyber Monday έχουν δηλώσει ότι θα αποφύγουν άλλες αγορές έως τότε, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον τους αποκλειστικά στις συγκεκριμένες περιόδους εκπτώσεων. Πάντως, τα πιο δημοφιλή προϊόντα, διαχρονικά, είναι οι τηλεοράσεις, ακολουθούν τα smartphones και την τριάδα κλείνουν τα phone accessories.
Τα αποτελέσματα της έρευνας της ΕΥ ενισχύουν την εκτίμηση ότι οι οικονομικές πιέσεις ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να κυνηγούν συμφέρουσες τιμές και να περιορίζουν τις δαπάνες τους στα απολύτως απαραίτητα.
Επιπλέον, αρκετοί καταναλωτές φαίνεται πως παραμένουν δύσπιστοι απέναντι στις μεγάλες εκπτωτικές καμπάνιες, εκφράζοντας ανησυχίες ότι οι εκπτώσεις συχνά δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους για πραγματικά δελεαστικές προσφορές.
0 Σχόλια
Kάθε αναγνώστης του kapa-news.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam). Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!