Η ακρίβεια σαρώνει, η Ελλάδα έχει από τις υψηλότερες τιμές στα σούπερ μάρκετ στην ευρωζώνη και η Τράπεζα της Ελλάδος αποσαφηνίζει σε αποκαλυπτική της έρευνα, γιατί οι Έλληνες πληρώνουν έως και 10% πιο ακριβά σε σχέση με τα υπόλοιπα κράτη-μέλη τα τυποποιημένα προϊόντα.
Συνοπτικά, η ΤτΕ εντοπίζει τρεις «υπεύθυνους» για τις υψηλές τιμές:
- Αυξημένη συγκέντρωση στην αγορά των προμηθευτών (μεγάλες πολυεθνικές που προμηθεύουν με εισαγόμενα προϊόντα)
- στρεβλώσεις στην αγορά της λιανικής
- διαφορές στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων (αγοράζουν μικρές συσκευασίες)
Συγκεκριμένα, οι μελετητές αναφέρουν, μεταξύ άλλων, στην έκθεσή τους πως «ο ανταγωνισμός στην αγορά των παραγωγών, η συγκέντρωση της αγοράς λιανικής και οι συνήθειες των καταναλωτών εξηγούν σημαντικό μέρος των διαφορών στις τιμές μεταξύ των χωρών».
Οι Αλέξανδρος Καρακίτσιος, Θεοδώρα Κοσμά, Δημήτρης Μαλλιαρόπουλος, Γεώργιος Παπαδόπουλος και Παύλος Πέτρουλας διαπιστώνουν ότι οι εισαγόμενες πληθωριστικές πιέσεις έχουν μειώσει την αγοραστική δύναμη των Ελλήνων, η οποία σταδιακά αποκαθίσταται με την αύξηση των μισθών αλλά και με τη σταδιακή μείωση του πληθωρισμού.
Η έκθεση ωστόσο υπογραμμίζει πως η Ελλάδα παραμένει μεταξύ των ακριβότερων χωρών στο βρεφικό γάλα ή σε απορρυπαντικά.
Απευθύνοντας μηνύματα στην κυβέρνηση πάντως, επισημαίνεται ότι:
«Υπάρχει δυνατότητα περαιτέρω βελτίωσης, με παρεμβάσεις οι οποίες αυξάνουν τον ανταγωνισμό μεταξύ των παραγωγών, επιφέρουν αλλαγές στη δομή της αγοράς λιανικής και –σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα– έχουν στόχο να οδηγήσουν σε αυξημένο καταναλωτικό αλφαβητισμό».
0 Σχόλια
Kάθε αναγνώστης του kapa-news.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam). Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!