Οι επιβάτες νιώθουν άνετα στους 21°C το σύστημα δεν δουλεύει “υπερωρίες” προσπαθώντας να διατηρήσει αρκετά χαμηλά τη θερμοκρασία έχοντας θετική επίδραση και στην κατανάλωση και στις εκπομπές ρύπων οι οποίες αυξάνονται όταν ο κλιματισμός βρίσκεται σε μόνιμο στάδιο ψύξης.
Ο κλιματισμός είναι ο ιδανικός σύμμαχος του οδηγού το καλοκαίρι, αλλά πρέπει να ρυθμίζεται στη σωστή θερμοκρασία για να αποδίδει τα μέγιστα και να εξασφαλίζει την άνεση των επιβατών.
Με τις υψηλές θερμοκρασίες να “ψήνουν” αυτοκίνητα και οδηγούς, το άνοιγμα του κλιματισμού έχει γίνει η πρώτη κίνηση που κάνουν όσοι μπαίνουν στα οχήματά τους. Ευτυχώς, στα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα διατίθεται ως στάνταρ, κάνοντας τη ζωή των κατόχων τους πιο εύκολη σε τέτοιες δύσκολες συνθήκες.
Παρόλο που έχει γίνει μέρος της ζωής των περισσότερων, έχει κι αυτός τα δικά του κόλπα για να αποδίδει σωστά και να αποφεύγονται δυσάρεστες συνέπειες από τη χρήση του.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, η συνιστώμενη θερμοκρασία περιβάλλοντος σε περίπτωση έλλειψης σωματικής δραστηριότητας είναι οι 21°C.
Σε αυτό το επίπεδο, εκτός του ότι οι επιβάτες νιώθουν άνετα, το σύστημα δεν δουλεύει “υπερωρίες”, προσπαθώντας να διατηρήσει αρκετά χαμηλά τη θερμοκρασία, έχοντας θετική επίδραση και στην κατανάλωση και στις εκπομπές ρύπων, οι οποίες αυξάνονται όταν ο κλιματισμός βρίσκεται σε μόνιμο στάδιο ψύξης.
Σε ταξίδι, όπου όχημα και επιβάτες ουσιαστικά βρίσκονται για ώρες κάτω από τον ήλιο, ενδείκνυται η ρύθμιση του κλιματισμού σε ελαφρώς χαμηλότερη θερμοκρασία, προκειμένου να διατηρηθεί η βέλτιστη άνεση καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Ωστόσο, είναι σημαντικό να ανανεώνετε τακτικά τον αέρα στην καμπίνα, ανοίγοντας τα παράθυρα.
Όμως, προς το τέλος του ταξιδιού, καλό είναι να αυξήσετε σταδιακά τη θερμοκρασία κατά μερικούς βαθμούς, ώστε να υπάρξει μια πιο ομαλή προσαρμογή στη ζέστη που επικρατεί έξω από το όχημα. Μάλιστα, συνιστάται, αν πρόκειται να κάνετε μια μικρή διαδρομή και η θερμοκρασία είναι αρκετά υψηλή, να ρυθμίσετε τον κλιματισμό περίπου στους 26°C.
Αυτή η μικρή αλλαγή θα σας προφυλάξει από ενδεχόμενα προβλήματα υγείας λόγω θερμικού σοκ όταν βγαίνετε από το αυτοκίνητό σας. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η απότομη μετάβαση από ένα πολύ δροσερό περιβάλλον σε έντονη ζέστη μπορεί να προκαλέσει ζάλη και αδιαθεσία.
Εκτός όμως από το “πείραγμα” της θερμοκρασίας, είναι σημαντικό να διασφαλίζετε την τακτική συντήρηση του συστήματος του κλιματισμού. Ένα καθαρό φίλτρο αέρα και ένα καλά συντηρημένο σύστημα, το οποίο πρέπει να ελέγχεται τουλάχιστον μια φορά το χρόνο από επαγγελματία, εγγυώνται καλύτερη απόδοση και βέλτιστη ποιότητα αέρα στην καμπίνα.
0 Σχόλια
Kάθε αναγνώστης του kapa-news.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam). Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!