Σε ανάκληση ειδικών θέσεων στάθμευσης προχώρησε ο Δήμος Κατερίνης.Είχε προηγηθεί στο πλαίσιο της εκπόνησης του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, αίτημα 250 πολιτών και 40 φορέων, για τα χαρακτηριστικά και την οργάνωση της κινητικότητας στην πόλη, ενώ το αρμόδιο τμήμα αδειοδοτήσεων της τεχνικής υπηρεσίας, έγινε αποδέκτης πολλών παραπόνων δημοτών, καθώς σε κάθε οδό λιγοστεύουν οι θέσεις στάθμευσης.
Επιπλέον, θα πρέπει
να σημειωθεί ότι το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών παρέπεμψε το
τμήμα αδειοδοτήσεων του Δήμου Κατερίνης στην εφαρμογή των ΦΕΚ 3Β 1992 & ΦΕΚ
456 Β1993 περί παραχώρησης ειδικών θέσεων στάθμευσης. Επίσης, λήφθηκε υπόψη ο
NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4735/2020 ΦΕΚ 197/Α/12-10-2020, σύμφωνα με τον οποίο, η
χορήγηση θέσεων στάθμευσης γίνεται με βάση την κείμενη νομοθεσία και τις
κανονιστικές αποφάσεις του Δήμου.
Σύμφωνα με το
νομοθετικό πλαίσιο παραχωρούνται ειδικές θέσεις στάσης και στάθμευσης στις
παρακάτω κατηγορίες:
1) Υπηρεσιακά οχήματα
Δημόσιων υπηρεσιών, Κ.Υ., Ν.Π.Δ.Δ., ΟΤΑ, Νοσοκομείων, Οργανισμών Κοινής
Ωφέλειας, Αστυνομίας και Τροχαίας και μόνο όταν δεν υπάρχει ιδιωτικός χώρος
στάθμευσης που εξυπηρετεί την Υπηρεσία.
2) Ιδιωτικές Κλινικές
– Μαιευτήρια - Διαγνωστικά κέντρα, που διαθέτουν ασθενοφόρο και με την
προϋπόθεση ότι δεν υπάρχει ειδικός χώρος στάθμευσης εντός των εγκαταστάσεών
τους, στα οποία μπορεί να παραχωρείται μια θέση προσωρινής στάσης.
3) Σχολεία και
παιδικοί σταθμοί που διαθέτουν λεωφορείο με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχει
ειδικός χώρος εντός των εγκαταστάσεών τους για επιβίβαση και αποβίβαση των
μαθητών. Στην παρούσα κατηγορία δεν ανήκουν τα ΚΔΑΠ, ΙΕΚ, ΚΕΚ κλπ.
4) Τράπεζες – ΕΛΤΑ –
Ταχυδρομικές Υπηρεσίες, μόνο για προσωρινή στάση οχημάτων χρηματαποστολών, καθώς τίθεται θέμα ασφαλείας
του προσωπικού τους και μόνο κατά τη διάρκεια λειτουργίας των καταστημάτων. Την
υπόλοιπη διάρκεια της ημέρας η θέση παραμένει ανοικτή.
5) Ιεροί Ναοί. Η θέση
δίδεται έμπροσθεν της εισόδου τους και για λόγους μόνο στάσης των οχημάτων
τέλεσης τελετών και μόνο αν δεν υπάρχει ειδικά διαμορφωμένος χώρος στον
προαύλιο χώρο του Ναού.
6) Ξενοδοχεία, για
μια θέση προσωρινής στάσης που να εξασφαλίζει την ασφαλή επιβίβαση και
αποβίβαση των επισκεπτών – ταξιδιωτών, καθώς και την φορτοεκφόρτωση των
αποσκευών τους, όπως ορίζει ο Ν. 4582/11-12-2018.
ΔΕΝ ΠΑΡΑΧΩΡΟΥΝΤΑΙ:
θέσεις στάσης ή στάθμευσης προς αποκλειστική εξυπηρέτηση Ιδιωτικών Επιχειρήσεων
λόγω: α) της έλλειψης χώρων
στάθμευσης στο κέντρο που έχει ως
αποτέλεσμα να μην καλύπτονται οι διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες όλων των
επιχειρήσεων, β) της αποφυγής του αθέμιτου ανταγωνισμού και γ) της στέρησης του
κοινόχρηστου χώρου από τους δημότες.
Για το λόγο αυτό στα
μέσα Δεκεμβρίου ακολούθησε, η έκδοση σχετικής απόφασης από το Δημοτικό
Συμβούλιο Κατερίνης, βάσει της εισήγησης της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και πλέον
μετά την πάροδο ενός μήνα τέθηκαν σε
ισχύ οι νέες ρυθμίσεις, ανακλήθηκαν οι ως άνω ειδικές θέσεις στάθμευσης
και ακυρώθηκε κάθε άλλη σχετική απόφαση.
Γενικότερα, με την
απόφαση 322/2021 του Δημοτικού Συμβουλίου εγκρίθηκε ο Κανονισμός διαμόρφωσης,
οριοθέτησης και παραχώρησης γενικών θέσεων ΑμεΑ, θέσεων φορτοεκφόρτωσης,
οριοθέτησης εισόδου - εξόδου ιδιωτικών χώρων στάθμευσης και όπως
επισημάνθηκε ειδικών θέσεων στάσης ή στάθμευσης. Επιπλέον καθορίστηκαν τα
απαιτούμενα δικαιολογητικά, η διαδικασία χορήγησης θέσης, οι προδιαγραφές
σήμανσης κ.ο.κ.
«Η προσπάθειά μας να
επιλύσουμε προβλήματα της καθημερινότητας
θα συνεχιστεί. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα και οι παρεμβάσεις για την
αντιμετώπισή του, είναι σε πρώτη
προτεραιότητα. Μέριμνα μας είναι στο πλαίσιο του νόμου να διευκολύνουμε
όλους τους δημότες ανεξαιρέτως, τους
επαγγελματίες, τους επισκέπτες» σημειώνει ο
Δήμαρχος Κατερίνης Κώστας Κουκοδήμος.
Όπως αναφέρει ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων
Ευστάθιος Κεραμιδιώτης: «Συμβάλλουμε σταθερά στη βελτίωση της ποιότητας
ζωής των πολιτών. Επιπλέον, στη βιώσιμη κινητικότητα, στην άρση του
παρατηρούμενου αδιέξοδου τρόπου κυκλοφορίας και στάθμευσης».
Όπως διευκρινίζει ο
Αντιδήμαρχος & Πρόεδρος της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής Δ. Κατερίνης Γιώργος
Νταντάμης «Επιδίωξή μας είναι να μπει τάξη και να δοθεί ένα τέλος στο
άναρχο καθεστώς του συστήματος στάθμευσης, προκειμένου να δώσουμε τη δυνατότητα
στον αστικό ιστό να αναπνεύσει κυκλοφοριακά».
0 Σχόλια
Kάθε αναγνώστης του kapa-news.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam). Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!