Σημαντική αύξηση της πρόθεσης αγοράς για διάφορες κατηγορίες προϊόντων μέσω διαδικτύου, παρατηρήθηκε τους τελευταίους μήνες ύστερα και από την πανδημία του Covid-19. Η σημαντική αλλαγή και διάθεση του καταναλωτικού κοινού, ιδιαίτερα τον τελευταίο χρόνο, με την κρίση της πανδημίας, παρουσίασε αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών και γενικότερα των αγορών από απόσταση.
«σημαντική αλλαγή στις αγορές των καταναλωτών…»
Σε έρευνα που πραγματοποίησε ο ΣΕΛΠΕ σε συνεργασία με το εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, τον Δεκέμβριο του 2020 σε πανελλαδικό επίπεδο με δείγμα 916 καταναλωτών, κατέληξε στα εξής: -6 στους 10 χρήστες διαδικτύου πραγματοποίησαν online αγορές εξ αποστάσεως τον τελευταίο μήνα- μόνο 4 στους 10 online καταναλωτές δηλώνουν πλήρως ικανοποιημένοι με την παράδοση των προϊόντων – 1 στους 2 online καταναλωτές θα συνεχίζει σίγουρα να αγοράζει συστηματικά μέσω διαδικτύου και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων- σημαντική αύξηση της πρόθεσης αγοράς για συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων μέσω διαδικτύου το τελευταίο εξάμηνο. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταγράφουν την σημαντική αλλαγή που δημιουργήθηκε στους καταναλωτές λόγω της επίδρασης της κρίσης της πανδημίας μέσω του διαδικτύου στην αγορά της λιανικής. Έλενα Μιχαηλίδου επιχειρηματίας: «Έχει παρατηρηθεί αύξηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών εδώ και έναν χρόνο λόγω της πανδημίας. Και είναι εύλογο αφού οι αγοραστές δεν μπορούν να μας επισκεφτούν στα φυσικά καταστήματα που ως επί το πλείστον έχουν παραμείνει κλειστά. Επομένως επιλέγουν τις ηλεκτρονικές αγορές προκειμένου να ανανεώσουν την γκαρνταρόμπα τους. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους, επέλεξα τους κατάλληλους συνεργάτες όταν αποφάσισα να ανοίξω το ηλεκτρονικό κατάστημα. Επέλεξα ανθρώπους που είχαν την κατάλληλη τεχνογνωσία και προθυμία να δημιουργήσουν το κατάλληλο αποτέλεσμα για τις ανάγκες της επιχείρησης μας και των πελατών μου. Το περιβάλλον των online αγορών διαφέρει δραματικά από το περιβάλλον των φυσικών αγορών. Πιστεύω ότι τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της ευνοούν οι ηλεκτρονικές αγορές και δίνεται η δυνατότητα να προσελκύσουμε αγοραστές όχι μόνο σε επίπεδο τοπικής αγοράς, αλλά σε εθνικό και σε διεθνές επίπεδο». Κατερίνα Τούτιουφα, καταστηματάρχης «Οι online αγορές, ειδικά την συγκεκριμένη περίοδο λόγω της επιδημίας, έχουν εμφανίσει θεαματική άνοδο. Τα e shop δίνουν την δυνατότητα αγοράς και επιλογής, μέσα από ένα μεγάλο εύρος διαθέσιμων προϊόντων σε διάφορες τιμές, αναλόγως την οικονομική δυνατότητα του καταναλωτή. Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να μην σχολιάσουμε τις τρέχουσες συνθήκες που βιώνει όλος ο κόσμος και των αλλαγών των καταναλωτικών μας συνηθειών που μας ωθούν προς αυτή την κατεύθυνση».
Έλενα Μιχαηλίδου |
« οι μειωμένες τιμές, πλεονέκτημα των καταναλωτών…»
Σύμφωνα με την έρευνα, η αντίληψη που επικρατούσε πριν την πανδημία, ότι το ηλ. Εμπόριο θα κερδίσει πολύ περισσότερο έδαφος ανάμεσα στους εύπορους καταναλωτές, έχει εκλείψει. Οι χαμηλές τιμές, είναι πλέον μεταξύ των τριών κορυφαίων λόγων για τη μετάβαση σε διαδικτυακές αγορές. Έλενα Μιχαηλίδου Γενικότερα στα ηλεκτρονικά καταστήματα οι τιμές τείνουν να είναι πιο χαμηλές από ότι στα φυσικά καταστήματα, γιατί τα πάγια έξοδα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είθισται να είναι λιγότερα από τα πάγια έξοδα ενός φυσικού καταστήματος. Αυτό είναι ένα πλεονέκτημα για τους αγοραστές και αυτό αντικατοπτρίζεται από τις τιμές των προϊόντων στο κατάστημα μας όπως και στα περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα. Εκτός από τις προσιτές τιμές, κάνουμε και έκπτωση στο online κατάστημα σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων ανά περιόδους καθώς και έχουμε μία συγκεκριμένη υποκατηγορία με προσφορές. Κατερίνα Τούτιουφα : «Η απόφαση μας να ανοίξουμε e-shop και όχι κατάστημα, βασίστηκε στο γεγονός ότι οι περισσότεροι από εμάς, λόγω της πανδημίας, μένουμε στο σπίτι και αφιερώνουμε πολύ χρόνο στο διαδίκτυο. Βλέποντας κάτι από κει, δημιουργείτε η ανάγκη να το αγοράσουμε εύκολα, γρήγορα και οικονομικά. Σε σύγκριση με ένα «φυσικό» κατάστημα, οι τιμές στα e shop καταστήματα είναι πιο προσιτές καθώς μειώνονται στο ελάχιστο τα λειτουργικά έξοδα. Από την αρχή που ανοίξαμε, εγώ και οι άλλες δύο συνιδιοκτήτριες το e-shop κατάστημα, στόχος μας ήταν και είναι, να προσφέρουμε στους πελάτες μας πέρα από την άριστη ποιότητα των προϊόντων μας και προσιτές τιμές, αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες που διανύουμε όλοι μας τον τελευταίο χρόνο».
«αύξηση και στα delivery»
Προϊόντα από super market, φαρμακεία, παιχνίδια, είδη ένδυσης- υπόδησης και ότι άλλο βάλει ανθρώπινος νους, βρίσκονται στα χέρια μας με μια μόνο κίνηση. Τον τελευταίο καιρό, μεγάλη ζήτηση υπάρχει και στις online αγορές delivery. Γιάννης Κ. ιδιοκτήτης ψητοπωλείου «σε σύγκριση με πέρυσι, η διαφορά ήταν τεράστια. Λόγω της πανδημίας, το κέρδος αυξήθηκε κατά 40-50% σε ότι έχει να κάνει με τα φαγώσιμα προϊόντα που παρέχουμε στους πελάτες μας ηλεκτρονικά. Κάνουν την παραγγελία τους από το σπίτι, την βλέπουμε εμείς στη σελίδα μας και σε λιγότερο από μια ώρα, ανάλογα και με την κίνηση, οι πελάτες μας έχουν ζεστό και ποιοτικό φαγητό στο τραπέζι τους. Σίγουρα δεν είναι ότι καλύτερο, αφού δεν ερχόμαστε σε άμεση επαφή με τον πελάτη, αλλά από το τίποτα, από το να έχω κλειστό το μαγαζί μου, προτιμότερο είναι να δουλεύω έστω και με αυτόν τον τρόπο. Αλλιώς θα ήταν να έρθει ο πελάτης εδώ, όπου υπάρχουν διαφορετικές χρεώσεις και αλλιώς είναι όταν του στέλνουμε τα φαγητά στο σπίτι του. Αλλά όπως σας είπα παραπάνω, καλύτερα έτσι, παρά κλειστό μαγαζί. Έτσι, όχι μόνο υπάρχει εργασία για εμάς, αλλά και για τα υπόλοιπα παιδιά του καταστήματος μας και όλοι είμαστε ευχαριστημένοι και γεμάτοι όρεξη για δουλειά».
Στέλλα Β. |
«εύκολα-γρήγορα-σίγουρα …»
Τα ποσοστά ικανοποίησης από τις υπηρεσίες παράδοσης, για κάποια online καταστήματα, είναι ένας ανασταλτικός παράγοντας για την περεταίρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών, για κάποια όμως όχι, και η πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου, ενισχύεται εντονότερα. Στέλλα Β. «τα παιδιά μου παραγγέλνουν συχνά διάφορα πράγματα, ακόμη και φαγώσιμα, μέσω κάποιας υπηρεσίας από το κινητού τους. Είναι ένας εύκολος, γρήγορος και σίγουρος τρόπος εξυπηρέτησης, ειδικά τώρα που επικρατεί το χάος με την πανδημία. Μακάρι να περάσει σύντομα όλο αυτό που βιώνουμε με την αποξένωση και να είμαστε σε θέση γρήγορα να κοινωνικοποιηθούμε ξανά». Βασίλης Σ. «Ψωνίζω περισσότερο από 10 χρόνια online, αλλά τώρα, λόγω και των συχνών Lock down που επέφεραν το κλείσιμο των καταστημάτων, χρησιμοποιώ ακόμη περισσότερο τα e shop καταστήματα για είδη πρώτης ανάγκης, είδη που είχαν εκλείψει κάποιο διάστημα ακόμη και από τα φαρμακεία, όπως μάσκες, αντισηπτικά, κτλ., όσο και είδη ρουχισμού. Είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος γιατί κάνω τις αγορές μου από συγκεκριμένα online καταστήματα που εμπιστεύομαι και είναι πιο οικονομικά απ ότι στα καταστήματα λιανικής. Κατά κύριο λόγο, εμπιστεύομαι και επιλέγω αλυσίδες καταστημάτων μεγάλου βεληνεκούς , γιατί νιώθω πιο ασφαλής. Σίγουρα κάτι τέτοιο είναι εις βάρος κάποιων άλλων επιχειρήσεων, αλλά ο φόβος υπερισχύει από το να επιλέξω κάποιο λιγότερο γνωστό online κατάστημα, φοβούμενος μην πέσω θύμα απάτης. Σε πολλές περιπτώσεις , φίλοι μου, έχασαν τα χρήματα τους για αγορές προϊόντων και πληρωμές μέσω κάρτας από επιτήδειους που έστηναν βιτρίνες καταστημάτων ανύπαρκτες». Ειρήνη Σ. «πλέον όλοι ψωνίζουμε από τα online καταστήματα. Οι τιμές είναι πιο καλές, πιο συμφέρουσες για εμάς τους καταναλωτές και εν μέσω της πανδημίας συμφέρει να ψωνίζουμε από την ασφάλεια του σπιτιού μας αλλά και λόγω του ότι τα καταστήματα παραμένουν κλειστά».
Σύμφωνα με την Ένωση Καταναλωτών Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. για αγορές από το ίντερνετ πρέπει να προσέχουμε τα εξής:
- την ταυτότητα του ηλεκτρονικού καταστήματος (επωνυμία, έδρα, αριθμός εμπορικού μητρώου, ψηφιακό πιστοποιητικό, επαγγελματική ένωση στην οποία ανήκει η επιχείρηση πώλησης και άλλα στοιχεία επικοινωνίας όπως αριθμός τηλεφώνου, διεύθυνση, κτλ.)
- τα χαρακτηριστικά των προϊόντων, τιμή, νόμισμα, τρόπος πληρωμής, επιπλέον προβλεπόμενα έξοδα, πιθανοί φόροι και δασμοί
- τον τρόπο και χρόνο παράδοσης του προϊόντος
- τις περιπτώσεις γεωγραφικού αποκλεισμού (περιορισμοί αποστολής σε ορισμένες χώρες) και προσεκτικός έλεγχος της πολιτικής επιστροφών
- τις προσφερόμενες υπηρεσίες μετά την πώληση και το μηχανισμό επίλυσης διαφορών
- τους όρους ασφάλειας, απορρήτου και προστασίας προσωπικών δεδομένων
Ρεπορτάζ: Μ. Α.Θ (μέλος της συντακτικής ομάδας της Kapa News)
ΠΙΕΡΙΑ- Kapa News ΘΕΜΑ: Διαζύγιο και επιμέλεια παιδιών ….. το πριν και το μετά …(πρώτο μέρος)
ΠΙΕΡΙΑ: 25Η ΜΑΡΤΙΟΥ!!! Η ΝΗΣΤΕΙΑ, ΤΟ ΕΘΙΜΟ & Η ΥΓΕΙΑ !!!! (ρεπορτάζ)
Κυνηγοί ΠΙΕΡΙΑΣ: "ΟΧΙ στην υποχρεωτική κακοποίηση... ΟΧΙ στην απαγόρευση μεταφοράς εκτός οχήματος"
ΠΙΕΡΙΑ: Οι σχολικές εκδηλώσεις για την Επέτειο της Εθνικής Εορτής της 25ης Μαρτίου μέσω webex
ΠΙΕΡΙΑ: Στο κόκκινο ο τουρισμός και φέτος! Το στοίχημα για το 2021 (Δεύτερο Μέρος)
ΕΡΕΥΝΑ: Φάκελος- ΥΠΝΩΤΙΚΑ ΧΑΠΙΑ: «Ενδείξεις – Αντενδείξεις» (ρεπορτάζ της Kapa News)
ΠΙΕΡΙΑ: Αγώνας Επιβίωσης κάτω απο το πέπλο της πανδημίας
0 Σχόλια
Kάθε αναγνώστης του kapa-news.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam). Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!