Σπυράκη: «Πράσινες» και ψηφιακές οι ανθεκτικές επιχειρήσεις της νέας εποχής
Στις τάσεις που θα κυριαρχήσουν τα επόμενα χρόνια σε τομείς της επιχειρηματικής δραστηριότητας αναφέρθηκε η ευρωβουλευτής Μαρία Σπυράκη, στο πλαίσιο μίας εξαιρετικά ενδιαφέρουσας ενημερωτικής τηλεδιάσκεψης που διοργάνωσε το Επιμελητήριο Πιερίας με τίτλο «Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση: Νέες ευκαιρίες-Νέα επαγγέλματα».
«Οι αλλαγές στον τρόπο παραγωγής και κατανάλωσης της ενέργειας, η είσοδος της ολιστικής ψηφιοποίησης και της τεχνητής νοημοσύνης στο επιχειρείν και η συνεχής εμφάνιση νέων καινοτόμων προϊόντων προμηνύουν επαναστατικές αλλαγές στην επαγγελματική μας ζωή» σημείωσε στην εισαγωγική του τοποθέτηση ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πιερίας και οικοδεσπότης της εκδήλωσης Ηλίας Χατζηχριστοδούλου σημειώνοντας ότι «οι αλλαγές αυτές θα πρέπει να μας βρουν προετοιμασμένους και κατάλληλα εκπαιδευμένους».
Μαρία Σπυράκη: Η καινοτομία θα πρέπει να στηριχθεί στα κυρίαρχα trend
Ζητούμενο, πέρα από την ανάπτυξη, αποτελεί η ανθεκτικότητα των επιχειρήσεων, σημείωσε η Ελληνίδα ευρωβουλευτής αναφερόμενη σε μία σειρά διαπιστώσεων σύμφωνα με τις οποίες στην Ευρώπη το 70% των ΜΜΕ δεν παράγουν βιώσιμα προϊόντα, το 42% δεν έχει εισάγει καμία καινοτομία στην παραγωγική διαδικασία ενώ το 62% παραδέχονται ότι αντιμετωπίζουν προβλήματα στη νέα εποχή και δεν μπορούν να ψηφιοποιηθούν. «Είναι προφανές ότι όλες αυτές οι επιχειρήσεις είναι ευάλωτες σε ταμειακά σοκ» ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Σπυράκη.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η ευρωβουλευτής τα χρηματοδοτικά εργαλεία που ετοιμάζονται από το Υπουργείο Ανάπτυξης προκειμένου να αξιοποιηθούν τα χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αφορούν τα τοπικά και τα ειδικά χαρακτηριστικά των επιμέρους περιοχών της Ελλάδας καθώς «η κάθε περιοχή έχει τις δικές της ανάγκες».
Πάντως, όπως ανέφερε συγκεκριμένα, οι προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη νέα εποχή της Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης είναι:
Η εξέλιξη των επιχειρήσεων σε «πράσινες»
Η εξέλιξη της Οικονομίας σε ψηφιακή
Η αύξηση της ανθεκτικότητας των επιχειρήσεων
«Έργο της νέας εποχής είναι η περιοχή μας να γίνει ψηφιακή στη νέα εποχή του 5G, να διεκδικήσει πρώτη απ’ όλες σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα το χαμηλότερο ενεργειακό αποτύπωμα και στις επιχειρήσεις και να ενισχυθεί η τεχνογνωσία ώστε να κατακτήσουμε τις αγορές» πρόσθεσε η κ. Σπυράκη.
Ακόμη αναφέρθηκε στην ποιότητα των αγροδιατροφικών προϊόντων που είναι, όπως είπε, το νούμερο ένα ζήτημα στη δημόσια συζήτηση. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι τα ποιοτικά αγροδιατροφικά προϊόντα αποκτούν μεγάλη ζήτηση ενώ το 25% των γεωργικών εκμεταλλεύσεων έως το 2030 θα είναι βιολογικό.
«Πρόταση αποτελεί ο προσανατολισμός σε βιολογικές καλλιέργειες προκειμένου να καλύψουμε την τεράστια ζήτηση που θα υπάρξει στην Ευρώπη. Περιοχές σαν την Πιερία προσφέρονται για να δώσουν την απάντηση».
Επιπλέον αναφέρθηκε στην αναβάθμιση των καταλυμάτων με την ΕΕ να δίνει, όπως είπε, 350δισ. το χρόνο στην αναβάθμιση των κτηρίων. Υπολογίζεται δε, όπως είπε, ότι σε όλη την Ευρώπη θα αλλάξουν 35 εκατομμύρια κτήρια, τονώνοντας πολλές και διαφορετικές επαγγελματικές ομάδες δημιουργώντας παράλληλα θέσεις εργασίας.
Ακόμα η κ. Σπυράκη αναφέρθηκε στη διαχείριση των απορριμμάτων και την επανάχρηση των αντικειμένων σημειώνοντας ότι μεγάλες εταιρείες σταδιακά οδηγούνται προς τα εκεί. «Δεν θα πρέπει οι ελληνικές εταιρείες να μείνουν έξω από αυτή την τάση» υπογράμμισε.
Ολοκληρώνοντας την εισήγησή της η ευρωβουλευτής σημείωσε ότι «η καινοτομία θα πρέπει να στηριχθεί στα κυρίαρχα trend καθώς οι ιδέες, για να γίνουν σπουδαίες και μεγάλες, θα πρέπει να «ακουμπήσουν» στις τάσεις της εποχής. Να είναι δηλαδή «πράσινες» και ψηφιακές».
0 Σχόλια
Kάθε αναγνώστης του kapa-news.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam). Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!